DIIKLANKAN OLEH

KAWAN-KAWAN

OUR ANNIVERSARY

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

MY NAZRIN

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

MY NAZIRA

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers
Showing posts with label My Ride. Show all posts
Showing posts with label My Ride. Show all posts

Sunday, December 14, 2014

Liburan Disember 2014

Salam blogger,

Disember belom abis. Tapi, aku mau tulis jugak memandangkan hari ni ada free "sangat".. Gitew.. Banyak event family buat me and hubby tukang penuh acara jak.. Hehehe..

Some of the photos..

Byee..

Desa Cattle, Kundasang






Mamutik Island





Second dating di dalam laut.. Yehaaa.. Yg pertama ada disini



On the way to Tawau, Banjaran Kroker



 Pantai Manis, Papar



Our new Baby, SAB1554W



Si abg sama mertuanya yang comel.

Daaaa..


Sunday, July 22, 2012

Tak Kan Ku Buang

Dear darling,

Di ruangan ini aku menulis. Sebebas yang mungkin. Kenangan. Sejarah. Informasi. Kesihatan. Sakit. Macam-macam lagi. Kebanyakan entri adalah berkisar kepada pengalaman hidup aku sendiri. Kalau anda stalker yang tegar, pasti anda perasan saya masih menyimpan semua entri yang terkebelakang. Suka duka cerita hati saya. Mostly, cerita pasal hati saya yang selalu derita kerana dipermainkan oleh ranting-ranting yang salah.

Semua entri itu, tak kan ku buang. Biar entri itu jadi penghibur kala kebosanan menerjah ruang jiwa. Sekurang-kurangnya, aku pernah rasa bahagia dan gembira kerna pernah merasa manisnya disayangi dan menyayangi. Biar kala aku lemah, aku temui sedikit kekuatan kerna aku pernah harungi sakit yang sama suatu ketika dulu. Agar aku tau, aku masih boleh berdiri dan terus melangkah.

Terkini, aku masih lagi begitu dan begini. Kedepan tidak kebelakang pun tidak. Aku masih diam dan menunggu. Untuk aku bergerak lagi. Mustahil. Biarlah aku dengan kawan aku yang satu tu, si Bongol ! Si Bongol yang selalu ceria. Dia selalu dan kadang-kadang ada untuk aku. Aku yang sentiasa bosan sendiri ni. Kesian dia. Si Bongol tu suka sangat makan Chicken Foldover ! Makanan pertama yang aku belanja dia. For giving the returns sebab tolong aku cari rumah baru kawan aku di kawasan tempat tinggal si Bongol tu. Aku dan si Bongol tu hanya kawan. Kawan yang kawan. Semalam lepas bangun dari terawikh dan tidur, si Bongol suruh aku siap sebab dia ingat dia sudah janji aku. Bawa aku pegi tengok movie Batman. Wayang yang pukul 12 midnite. Kesian si Bongol. Dia bawa kereta dia yang sot-sot tu. Mati-mati kereta tu sebab aku rasa mungkin timing dia rendah sangat. Jadi, semalam tu kami kuar pakai keta aku. Ahhhh... akhirnya si Bongol tau gayak ku memandu. Huhuhu.. macam nenek-nenek dia leter aku. Ok fine ! Aku akan slow dan cermat.

Oh ya Bongol.. Tima kasih sebab sudi kawan dengan aku. Yang cerewet. :) Semoga segala hajatmu menjadi kenyataan. Kita sama-sama naik speed bot mu belah lautan. Naik super bike mu belah KK ni.. Decorate rumah idaman mu seperti mana yang kamu sukakan.. Bongol-Bongol ! :)

Si Bongol suka bagi aku gambar duit yang riban-riban...


Kedai Tukar Cermin Kereta di Kota Kinabalu

Hai all,

Salam ramadhan. Sedih sebenarnya puasa pertama dan kedua still in gering. Dah masuk hari ke tujuh im still peyed. Huhuhu.. Gila subur or ada sakit ? Palis222 ok..

Back to our story. Kan keta aku cermin depan tu ada retak sikit. So, kemarin i decided to redah Kota Kinabalu just to find that one liltle shop yang specialist tukar cermin keta. Syukur alhamdulillah I got a very good friend of mine yang tau kedai tu. Yang susahnya, kita main calling-calling jak. Dia di Putatan soo busy siapkan report kerja dia. So, me, my mum and my ipar went hunting by ourselves. Huhuhuhuhu.. So dem ayu ok.

Kalau you all nak beli sendiri cermin tu paling murah ada jual di Kedai Standard area Kolombong-Inanam. Harga RM185 boleh minta murah RM175 yang ni double layer. Dia jual sekali gam cermin tu.. Tapi, you kena cari kedai yang boleh pasang lah.. Hehehehe.. and in my opinion, takda kedai yang nak guna cermin luar dan tolong pasang kan.. :)

Ok. Kedai yang specialist jual dan pasang cermin keta ni ada di :

Kam Foong Auto Glass Sdn Bhd
Lot 9, Paramount Industrial Development,
Jalan Kolombong, 5 1/2 Mile, 88100 Kota Kinabalu, Sabah.
(area Giant Kolombong).

Seyesly, kedai ni memang specialist. 1 hari ntah berapa kereta yang kuar masuk. Dan servis pun cepat. Mine siap not more than 2 hours. I get warranty for 3 months also :) Oh ya. Kalau beli sendiri dan minta kedai ni pasang cas rm200. Kalau buat semua di kedai ni, rm350. Ha.. pilih la mana yang berkenan.

Below some pics i took :)




P/s: I love my ride.. :)


UPDATE 2016 : NUMBER PON NI KEDAI 088-420622. MINTA SAJA DISKAUN TIME MEMBELI, MMG DI BAGI PUNYA. BARU2 NI AKU MENCARI 1 KK CERMIN TINGKAP DMAX KU YG DI KASI PECAH PENCURI, ORG DI STANDARD KESTAU, CARILAH DI KAM FOONG MESTI DRG ADA PUNYAAAA... YA AMPUN. YA KAN BARU KU INGAT. THEN, P SANA LA CARI. ADA DONG. KESIMPULANNYA, KEDAI PASANG CERMIN KERETA MESTI ADA STOK BERBANDING KEDAI YG JUAL BARANG KERETA. HAHAHAHAHAHAHAHA...