DIIKLANKAN OLEH

KAWAN-KAWAN

OUR ANNIVERSARY

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

MY NAZRIN

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

MY NAZIRA

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Friday, December 26, 2014

Kawan taik

Setelah bertahun-tahun bekawan. Sekali lagi aku kenak tikam oleh insan namanya kawan.

Kerja satu opis lain jabatan. Biasalah jabatan lain buat masalah sikit efek kerja sendiri. Aku pun kenak. Aku tulis la dalam laporan penilaian akhir tahun. My only problem with work was when others department didnt perform their job accordingly it will somehow disturb my work.

Itu la yg ku kestau sama yg namanya kawan tu. Malar tanya aku apa mau tulis sbb dia nda tau no idea apa mau tulis dalam laporannya katanyaaaa..

Tau² direct² tulis dalam laporannya aku buat kerjanya jadi lambat. Sebab aku lambat kejar payment utk customer meka.!!! Nda pula dia tulis sana yg balik² cakap bosnya kasi lambat kerjanya yg suka becerita lama² tu.

Aku heran kami ni kawan ka lawan? Kalau benar aku selalu lambat chase payment customer²nya, nda boleh ka cakap direct sma aku? Alasan bosan balik² tanya aku benda yg sama???? Tapi kalau berchat skype mengata sana sini nda pulak bosan???

Punya ku tekejut. Time penilaian akhir tahun bah dia pi cakap sama management.

Sa tanya kamu semua para pembaca (kalau ada). Kalau kamu jadi dia (yg kononnya kawan ni) kamu sanggup ka mention iawan kamu tu kasi lmbt kerja kamu?

Gilaaaaaaa..

Hello manusia. Ini penilaian akhir la. Ka kau sengaja lapor aku ni sebab kau takut aku naik gaji jauh dari kau? Atau kau takut bonus aku dpt jauh lagi byk dari kau?

Go to helllll..

Kalau aku jadi kau (yg selalu ditolong), aku takkan sekali² mention kau la.

Tapi nda apa. Aku halalkan semua yg sudah aku tolong kau. Kita tunggu balasan tuhan utk manusia hati busuk macam kau.

Aku sekelumit pun dlm hati tiada niat kasi jatuh saudara seagama aku or even my friends.

Semoga kau bahagia.

Bila ku sudah membenci.

No comments:

Post a Comment

Nak komen? Sila layan diri..