DIIKLANKAN OLEH

KAWAN-KAWAN

I'M A NUFFNANGER !

OUR ANNIVERSARY

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

MY NAZRIN

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Tuesday, March 10, 2009

Tolong menolong amalan mulia

asi ka?

malar orang minta tolong....
lau orang mintak tolong maka, dengan baik hati nya kita tolong...
tapi time kita minta tolong...dai na.. bekira babun....
bukan kita ndak ikhlas bukan kita mengungkit...

tapi, bilang orang..

tolong menolong ba asas kejayaan...
dai na.. betul ka jugak tu asas kejayaan?..

hari ni hari mu senang
esok mana ko tau ko pulak susah kan?
maka, dengan tolong menolong la baru hidup kita ndak sesusah mana.
betul kan?

ini..kedekut mcm taik idung masin jak... apa la tu konok??

cehhh... aku ni marah sapa ni?
bukan marah la cuma mengingatkan...
yang tolong menolong ni amalan mulia..
nabi suka umat nya yg suka menolong satu sama lain biar pun berlainan agama, fahaman...

jadi, mulai ni hari.. tolong menolong la kita ya kawan....

.p

1 comment:

  1. Kalau Marah Pun Hagak Hagak Lah!!!! Tolonog ???
    HahahahaH!!!! Sebagai Pencinta Seni Bahasa Melayu saya harap agar ditukar semula !!

    Bikin Malu Kompeni!

    Bahasa Jiwa Bangsa, Bangsa itu Dijiwai Melalui Bahasa.. Sekian Terima Kasih!!

    ReplyDelete

Nak komen? Sila layan diri..