DIIKLANKAN OLEH

KAWAN-KAWAN

OUR ANNIVERSARY

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

MY NAZRIN

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

MY NAZIRA

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Sunday, August 5, 2012

Lesen memandu

Hai sayang,

Hujung minggu ni memang banyak story. Tapi, oleh kerana aku tidak banyak masa nak menaip aku shortkan jak ok? Hehehe.. (mana korang tau aku cepatkan atau panjangkan cerita?? aku yang taip aku punya cerita.. wakakakaka.. baca jak la.. bising ! muahahahahaha)

Keta aku bagi adik pakai suruh dia bagi upgrade sikit enjin biar lebih smooth dan lajuu siiikkkitttt.. hehe.. So, aku tumpang jak la keta bapak aku. Bukan aku nak sangat kuar dari sarang ku ni. Its just that tak tergamak aku biar meka berdua kuar KK berdua jak.. Hmmm..

Bla bla bla bla.. Sehari suntuk jugak kami di KK sampai bebuka pun di tepi laut sana. Punya indah. Tengok matahari terbenam sambil membaham nasi kerabu. Nyum2..

Mak aku bukak cerita, katanya :

Mak : Musim perayaan ni mesti banyak road block ni kan, bang?
Pak :  Iya. JPJ sama Polis Trafik.
Mak : Bila lesen mu tamat tempoh, bang? Macam satu bulan lagi bah kan?
Pak : Iya. Nantilah aku pegi renew. Ambil dua tahun terus.
Aku : (Diam jak)
Mak : Ha, ko Yah bila lesen ko tamat tempoh?
Aku : Bukak dompet dan terkebil-kebil dalam kegelapan melihat tarikh luput dan terus berkata,"Ohhh.. lama lagi mak. 11 Julai.
Mak dan pak : Gelak macam nak pecah keta tu...
Aku : Heran. "Pasal ni mak?"
Mak : Gila kauuuu.... Satu bulan dah tu expired ! Sekarang tanggal 4 Ogos !!!!
Aku : Gelak lagi dashyat dari mekaaaaaaaaaaaaa.... Wakakakakakakakaka..

Punyalah aku staring di jalanraya selama ni. Tanpa sedikit pun mengetahui bahawa lesen aku dah lama expired. Syukurlah selama ni aku belum ditahan JPJ or Polis Trafik. Adedededede..

Ok. Sok (6 Ogos) aku renew ok !!!!!!!! dem lucu.. Hahahahaha..

P/s: Memang patut sangatlah JPJ bagi tarikh luput lesen ikut tarikh lahir pemegang lesen. Sebab tarikh tu jak la yang majoriti kita ingat.. Tak gitu ? (^_^)


2 comments:

  1. ahahaa...mmg sgt lucu okk....

    aku punya next year tpnya bln 2.
    xikut tarikh lahir ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. menunjukkan betapa bz nya hidup ku sampai teda dilihat tu lesen. hahahahahahaahahahahaha..

      Delete

Nak komen? Sila layan diri..