DIIKLANKAN OLEH

KAWAN-KAWAN

I'M A NUFFNANGER !

OUR ANNIVERSARY

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

MY NAZRIN

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Monday, March 14, 2011

Dia yang semakin jauh...

Di zaman persekolahan, kami akrab. Umur kami tak jauh beza. Setahun jak. Tuhan kurniakan dia dengan otak yang sangat geliga. Bayangkan dari sekolah rendah sehingga ke sekolah menengah dia terus menjadi kebanggaan keluarga. Mak dan bapak naik pentas terus sebab terima hadiah dia sebagai pelajar terbaik. Ada satu ketika di sekolah menengah tatkala nama dia meniti di bibir guru-guru sekolah. Aku seperti biasa ke bilik guru kaunseling sebab masa tu aku ada urusan nak dibuat. Dengan tiba-tiba guru kaunseling yang dipanggil Bonda tu cakap "mana anak emas ku ni?"..sambil memandang aku dan terus dia bekata "ko tu anak tiri"...

Abu nawe betul mulut cikgu tu...sakit sangat hati aku...mungkin cikgu tu main2 kot...tapi, pada aku yg mendengarnya..pedih sampai sekarang aku terasa tau..kepada cikgu tu..."Jaga mulut weii...!! Mulut cikgu tu masin..kang ucap apa pun menjadi...kesian budak sekolah...

Balik kepada cerita "Dia"..kenapa dia sangat jauh berubah? Jangan kan aku sebagai sis dia..mak aku pun di lawan nya jugak...yg penting dalam apa jua perbualan mesti dia yg menang dan betul... Hari-hari pun memaki dan marah tak tentu pasal.. Aku dah tak pernah dengar dia beristigfar.. Subhanaullah...Apa la nak jadi dengan dia ni..

Mungkin sebab dunia dia berubah..dia berubah sehingga aku langsung tidak kenal lagi dia siapa..Sungguh aku ingin membimbingnya..tapi, dia yang menjauhkan diri... 

"Ya Allah, hanya pada-Mu aku mohon..kembalikan ketenangan di hatinya..."


2 comments:

  1. yerrpp

    bonda mmg suka cakap lepas.


    totong kah`??

    haihh~ anak manja sudahnya mmg jadi mcm tu...

    -.-

    moga dia akan berubah.

    ReplyDelete
  2. cettt..pasal sebut?..huhu..
    mudahan la dia berubah...huhuhuuh...

    ReplyDelete

Nak komen? Sila layan diri..