DIIKLANKAN OLEH

KAWAN-KAWAN

OUR ANNIVERSARY

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

MY NAZRIN

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

MY NAZIRA

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Thursday, September 27, 2012

Manis Gula Sakit Semut

Dia ni macam gula.
Tak diletak tempat yang kedap udara dan bertutup habis, dihurung semut la dia.
Baru terlupa sekejap nak tutup rapat bekas tu, mulalah semut datang bawak geng lagi tu.
Hoi la manusia, jangan sesekali lupa tutup rapat bekas tu.
Biar ketat sampai susah nak bukak.
Bagi aku, bagus lagi gula tu bangas sendiri daripada dihurung semut-semut yang jahat.
Walaupun semut ada macam-macam jenis, tetap sama pedihnya gigitan dia.
Jadi, hati-hati dengan semut ni.
Keta aku habis diceroboh semut.
Ntah bila masa aku bubuh gula dalam tu.
Or else, memang dia tu aku?
Bedebah jak ku rasa. Ngeee.
Tapi, syukurlah kan.
Banyak-banyak manusia di dunia ni, aku antara yang terpilih merasakan betapa manisnya gula dan pedihnya semut.
DONE !


No comments:

Post a Comment

Nak komen? Sila layan diri..