DIIKLANKAN OLEH

KAWAN-KAWAN

OUR ANNIVERSARY

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

MY NAZRIN

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

MY NAZIRA

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Monday, August 2, 2010

Konsert Double Trouble @Tawau

Entri kali ni hmmm...pasal benda dah basi which happening during my vacation at Tawau jugak lah.Tak lain tak bukan pasal.........

"Konsert Double Trouble" okeyyy....

Konsert cam begini memang jarang sekali dibuat di Tawau okeyy...memandangkan aku suda berada di Tawau, aku pun pegi la menyaksikannya (rock kapak jugak aku okeyyyy)

Me, my brother Amat and his lovely wife plus my uncle (super duper cool) pergi la menonton konsert julung-julung kali diadakan tu..Dalam kul 8pm kitaorang dah gerak dah..siap tak nak makan takut lambat n penuh plak..oleh kerana Venue tak jauh dari uma, kejap jak dah sampai..Sampai jak di Stadium..hek eleh..banyaknya orang...(RELA, POLIS, Polis Bantuan, Crew) dari penonton berbayar.. Dijadikan cerita, kami dapat betul2 dekat pagar pemisah (maksudnya di depan stage la of coz gitu..)

Saudara saudari bayangkanlah kitaorang dah tercegat di situ dari kul 8 malam.. but the konsert hanya bermula pada kul 10 malam !!!! Shit jugak yah orang besar ni...Tau2 jak la org Tawau, kalau bab teriak2 ni..hmmm..sakit telinga korang okeyyyy...Penonton sume dah BOOOO abis dah..sebabnya Pengacara yg berbadan gempal tu asyik kata "Sebentar lagi kita akan menyaksikan Konsert yang julung-julung kali diadakan di Tawau"..Contoh2 teriakan orang Tawau :

1) Oitttt..cepatlah oi...bukan aku bayar sembarangan nih..duit Tokek ku jual ni!!!
2) Cepatlahhhhh!!!! Penat aku be OT nih!!! (OT = over time)..
3) Penipu!!! Penipu!!! Penipu!!!!!!!!
4) Cepatlah bah!! Ndak payahlah ko mo betesting sound sana..ndak juak kami tau piching lari ka tune lari ka..kami mo enjoy!!!!

Ha..macam tu la lebih kurang bunyi jeritan orang-orang Tawau..akhirnya, kul 10 malam baru konsert dimulakan. Opening dia...fuhhh dashyat..Bunyi tembakan2 lorr... Siap lighting lip lap lip lap okeyyy..telinga aku memang dah pekak sebab 4 bijik speaker besarrrrrr 3 langkah depan aku..siookk dapat jimatkan tenaga korek telinga esoknya..

From my point of view, suara dan karektor Awie (Wings) jauh lebih bersemangat dan sedap dan nyaring dan tinggi jika dibandingkan dengan suara Amy (Search). But, thats sebelum diaorang lawan2 suara tau... Acara lawan suara tu memang superb..kita dapat dengar perbezaan tinggi (capai note) suara otai berdua ni..kurang lebih begini lah bunyi lawan2 dorang..

Awie : Lu punya Lu punyaaaaaaa...
Amy : Luu puunyaaa luu punyaaaaaa......

sampailah berbelas kali okey...sampai dah capai note paling tinggi bagi penyanyi rockers...tebeliak mata aku tengok dan terkeluar gegendang telinga aku dengar.. Siokkkk abisssssssssssssss..... Jadi, pandangan aku pada mulanya tu jauh meleset sebab Otai Amy lebih dasyhat bunyik dia....uuuuuuuu....1 kali jak dengar Amy cakap """Peeeewwwiitttt"""..

Ni video sikit jak yang sempat aku rakam bah..enjoylah korang yah...


Antara gambar-gambar yang sempat aku zoom kan..




No comments:

Post a Comment

Nak komen? Sila layan diri..