DIIKLANKAN OLEH

KAWAN-KAWAN

OUR ANNIVERSARY

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

MY NAZRIN

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

MY NAZIRA

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Monday, August 2, 2010

Mangga Sagu & Sanggar Peppek (bukan yg tuttttt tu k...)

Well, at last terbuka juga hati ku nak mengupdate blog yang manis ni...Hehehehe...
Actually, so many things happen tau during this past few weeks.. Thats why i dont have time to update my blog...

Cerita petama sekali hmmm.....pasal aku cuti la..balik Tawau...
Oh...ianya adalah percutian yang paling buruk pernah saya alami... Tak sangka-sangka... Menyesal sungguh saya balik tau... Penyakit yang paling saya tak suka datang menjenguk.. Hmmm.. Bukan sakit kena buat2 tau.. Sakit perut lah... Hehehehe... Korang jangan tak tau, aku punya perut paling sensitif di dunia ni.. 

Hmmm.. Agak2 la wei... Tapi, betullah.. hari petama sampai tu.. Aku jalan dengan dua kawan lama.. Petama pegi kenduri akikah uma nenek dia.. Ha..sampai petang tau.. Ko ada? Hehehehe... Dah pagi tu menghantam makan kuih segala jenis manisan orang Bugis lah katakan.. dan lauk pauk yang aneka rasa benuk dan warna pun aku hantam jugak.. Maklumlah lama tak makan makanan Tawau... Huhuhuu... Petang tu, aku di bawa ke bandar Tawau konon nak merasa "Mangga Sagu" di Indo Cafe, Fajar.. Hmm.. memang yummmyy la... siap belemak lagi... di tambah dengan mangga Pilipin yang manis.. Hmmm... Kecur liur dibuatnya.. Tanpa berlengah-lengah, aku pun baca bismillah dan makan sepuas-puasnya... Kawan kata sedap ni makan dengan Sanggar Peppek.. Ha, ni makanan orang Bugis jugak tau... Tapi, bagi aku rating Sanggar Peppek ni dalam 5/10 jak.. Tapi, aku cubit-cubit jugak la sebab nak merasanya.... Dekat Maghrib baru aku sampai uma... hehehehehe... Petang tu senyum sorang-sorang, siok jugak balik sekali sekala ni...merasa makanan Tawau...

Ha, dijadikan cerita, aku tido awal sebab penat sangat-sangat.. Tido 1 jam, aku terbangun dek kerana perut aku memulas-mulas tahap cipan yang teramat-amat... Sampai aku teriak panggil mak aku... "Mak!!!!!!!!!!!!!!!!!!, perut sakit !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.. Berlari mak aku tengok aku yang dah berpeluh-peluh menahan kesakitan...

Aku sakit satu malam okeyyyy... Ingat kan nak aku pegi Emergency tapi takut pulak kenak suntik lagi...Tahan jer la aku malam tu... Siangnya aku ingat dah baik sikit... Muntah okayyyyy... Muka dah pucat lesi, mata dah sembam dan termasuk sikit... Hmm... Mak dah berkeras nak bawak jumpa Doktor perut aku di Poliklinik Dr. Chang di Sabindo. Sampai di klinik, aku diperiksa seperti biasa (tekan2 perut).. Sesi soal jawab jgk la.. Last2, kata doktor balik makan ubat ni ikut masa dan esok jumpa lagi sebab ada kemungkinan kenak Appendix.... Ha? Mampos la aku.... Esoknya, aku pegi lagi check klinik tu.. Pas cek, terus dia bagi surat rekomen masuk Emergency di Spital suru cek darah n air kencing sebab dia takut aku ada Appendix... Laaaa....kes lagi...

Waktu masuk emergency, doktor yg bertugas masa tu muda belia dan lelaki pulak tu.. Aduhaii.... India okeeeyyy... Dia suru mak keluar. Ditemani seorang pelatih Masterskill yg tembam macam Auntie aku kat KL yang juga seorang nurse lulusan Masterskill, doktor India itu menyoal aku.. 

Doktor : Kencing ada sakit kah?. 
Aku : Takda..mcam biasa.
Doktor : Boyfriend, ada? (sambil senyum2 kambing)
Aku : Ada lah..(sambil tersenyum malu2 kucing)
Doktor : Ada melakukan hubungan kelamin? (dengan mukak serius)
Aku : Belum kahwin la doktor. Boyfriend duk KL. (dengan mukak marah)

Hampehnya ku rasa...Aku tau la memang ada prosedur macam tu, tapi, agak2lah menyoal dengan muka serius.. Sial.. Huhuhuhu.. Dengan ternyata mukak dia yg tak konfiden memeriksa perut ku. Dia bersoal jwb pulak dengan doktor sorang lagi (lelaki dan muda okeeeyyyy).

Doktor India : Hmmm...macamana ni beb? Aku confuse la. Dia ni Appendix ke tak.... (Hampehhhhhh)
Doktor Dua : Hayyoo.. do not judge base on patient eyes la. Eyes kan lie ok. Look on her reaction..

Punyala aku hangin... Dah tekan2 pun tak tau lagi ke aku ada penyakit tau tak???? Then, doktor India tu suruh budak perubatan ambil darah aku untuk diuji. Sakittttttttttttttttt okeyyyy... Dah tu, budak tu yang berlagak pandai depan budak2 Masterskill tekan2 tangan aku cucuk2 tangan aku.. Last2 aku cakap. "Pelan2 okay.. Pembuluh darah saya kecik so, hati2." Padan mukak kau...

Last2, ada sorang doktor perempuan masuk..nak ambil barang dia (mungkin dia doktor sebelum shif ni)..Doktor India terus panggil,"Kakak sayang, boleh tak tolong cek 1 patient tu whether dia ada Appendix atau tak.. Doktor yang baik hati dan agak jauh lebih berpengalaman dari dua org doktor td terus periksa aku..2 minit kemudian, dia cakap.. "Okay, konfim takde Appendix..."..

Ha? Sebenarnya aku jauh bersyukur la.. Tapi, kenapa selepas aku di cek oleh Doktor India tu dan kenapa selepas darah aku d ambil baru disahkan aku tiada penyakit tu????? Sakitnya hati addddddddddoiiiiiiiiiiiii...

Begitula serba sedikit kisah babak pertama yang menyedihkan sepanjang percutian aku...Di tambah kes lagi, semua planning bercuti di Peranginan Tampi-Tampi terpaksa di batalkan sama sekali...akibat sakit perut ku yang masih menguasai diri... Hampehhhhh....


takkan aku sentuh kau lagi biar ada orang bayar 1juta USD okeyyyyy!!!!

1 comment:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete

Nak komen? Sila layan diri..