DIIKLANKAN OLEH

KAWAN-KAWAN

OUR ANNIVERSARY

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

MY NAZRIN

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

MY NAZIRA

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Sunday, July 10, 2011

Aku pro KEAMANAN...

Syukur alhamdulillah...kerana malam ini Tuhan berikan aku ketajaman akal dan fikiran dalam membalas hujah-hujah mereka yang auta dalam kefahaman masing-masing. Seperti yang semua maklum, (bapak aku suka guna ayat maklum dalam setiap ungkapan perbualan - faham-) huru hara yang dicetuskan oleh c Polan kafir yang belum tentu kesahihan warganegaranya dalam beberapa minggu ini yang mana kemuncaknya adalah hari Sabtu 9 Julai 2011 bersamaan dengan 7 Syaaban..


Malam ini aku berjaya membalas semua komen teman-teman yang aku rasa pro PAS dan pro AMBIGA.. Sebagai seorang penulis bebas, aku memilih untuk pro KEAMANAN..aku tidak pro PERKASA..


Bagi aku, untuk mengelakkan negara dari menghadapi kemelut yang berpanjangan, adalah lebih baik setiap warganegara berfikir dengan sewarasnya adakah penentangan yang berunsur keganasan akan membawa kebaikan? Adakah masa depan seperti nasib negara perang yang ingin kita wariskan kepada generasi akan datang? 


Sokonglah siapapun yang ingin anda sokong. Namun, dengan berbekalkan fikiran waras dalam setiap tindakan dan keputusan, insya Allah semuanya akan baik dan aman sahaja. Jangan gadaikan keamanan negara atau kemurnian agama demi kepentingan individu-individu tertentu yang sudah pasti setiap daripada kita tidak tahu hujung pangkal hati budinya..


Kekalkan keamanan...


p/s: Aku menulis dari mata hati...maaf andai menimbulkan kemarahan pada sesiapapun...


2 comments:

  1. gila.. aku setuju 100 peratus.. aku benci huru hara..

    ReplyDelete
  2. kan bagus kalau semua benci huru hara...hmmmm...

    ReplyDelete

Nak komen? Sila layan diri..