DIIKLANKAN OLEH

KAWAN-KAWAN

OUR ANNIVERSARY

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

MY NAZRIN

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

MY NAZIRA

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Sunday, April 24, 2011

Mari sihatkan badan semua ~~



Hey all bloggers...Sori lama ndak update kinna busy...ya ka busy? hehehehe.. Yup i am a lil busy with something... Entri kali ni is about new activity that i did yesterday (lambat nak update)  but, ok la tu kan lambat sehari jak... Hmmmm.. Seperti tajuk entri nya, aktiviti saya kali ialah 

JOGING time....betul ka ejaan saya tu? Hehehehe..

Apa pun, memang best la joging di mana ya? Hmm tengok gambar di bawah u all bole tau ka di mana? Hmmm...kali ni abg saya yang gundut tu ajak pegi jalan-jalan di sinsuran sambil merembat sehelai dua tudung baru..hehehe..comel2..nti saya pakai saya show korang ya..mana la tau ada yang berkenan nak jugak sehelai kan? nanti bole tanya saya belinya di mana..Hehehehe..

Back to my story..Yes..korang betul aku joging di Perdana Park, Tanjung Aru...

Memang untung la mika2 yang tinggal di area Tanjung Aru ni...jeles sungguh..tempat ni dengarnya dibina dengan kos hampir puluhan juta..memang berbaloi-baloi la...cantik, segar, nyaman, bersih, indah, wangi, hmmm..apa lagi ya..serba serbi la okay.. cuma ada ada beberapa alat sukan yang dah broken la..hmmm..ganas jugak lah orang-orang kk ni..hehehe..

Cakap pasal bersihnya tempat ni..saya letak baju tukar saya di lantai tandas tau....sangat2 bersih...dan wangi..never berada dalam tandas awam yang sangat lah bersih d kk ni..

Apa yang menarik Perdana Park ialah ada tiga laluan untuk berjoging..Laluan pertama warna merah..ni sedap untuk kaki..lembut jak..mcm balapan di trek..hmmmm..terasa seperti olahragawan berlari di atasnya..hehehhe.. laluan kedua is jalan bertar..keras..sakit kaki...(mungkin sebab kasut ndak best sangat huhuhu..mau beli baru la ni..hmmm..) dan laluan ketiga berbatu2..ya ka ya? hmmm..batu kecil2 la..cantik jg.. tapi paling best, lepas penat berlari2..boleh buka kasut dan berjalan2 diatas batu kelikir yang disusun indah di tepian kolam besar tu..sepanjang kolam tu la laluan bati kelikir ni..hmmm perit jugak kaki..hmmm.byk internal sakit kali ya.hahahahha...

Musical fountain pun ada tapi belah malam ja la..time opening park ni, besar-besaran tau..ndak silap PM Najib yang datang rasmi..ada penjunjung yang ambil video dan upload di youtube..nanti aku bagi link dia..Musical fountain ni cantik..korang tengok la sendiri ok..

Apa pun, hari ni baru terasa ada sakit sikit kaki aku..hmmm...berabis aku lari di semua laluan sambil bersms dgn kawan baru..hihihihi..lepas penat berlari, aku sempat baring dan meluruskan tulang belakang di bangku yang bersih itu.. mmmm.. nyaman nya perasaan bernafas dengan udara yang bersih sambil memandang indahnya langit hari tu...Allahuakbar...

So, marilah kita sama2 tambah aktiviti sihat ni dalam diari seminggu..hehehe..kan bagus kalau masa bekerja ku 8-5..boleh la aku joging pas keja di Perdana Park... ni balik keja kul 6 tergesa-gesa balik uma dan perform Maghrib..hmmmmm.. apa yang sakit hati, tempat keja ku 5 minit jak dari perdana Park ni... huhuhuhuhu...





No comments:

Post a Comment

Nak komen? Sila layan diri..