DIIKLANKAN OLEH

KAWAN-KAWAN

OUR ANNIVERSARY

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

MY NAZRIN

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

MY NAZIRA

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Sunday, April 3, 2011

Shopping Online

Shopping online ? Tau tak apa maksudnya ? Shopping online ialah aktiviti membeli produk / barangan atau perkhidmatan secara maya. Alat yang diperlukan ialah mata. Hahahahaha.. betul la..tak de mata macamana nak pilih-pilih barang kan? Shopping online juga ditakrifkan sebagai pembelian produk / barangan atau perkhidmatan dalam talian. Pembeli dan juga penjual memerlukan perkhidmatan atau juga kemudahan internet serta komputer. Bagi penjual, mereka memerlukan kamera untuk mengambil gambar produk mereka untuk diletakkan dilaman web. Penjual, apa yang penting perlu mempunyai pengetahuan asas dalam internet. Ya la kalau tak pandai nak upload gambar macamana nak letak jual barang kan?? hehehhehe...

Cakap pasal online shopping ni, dah beberapa kali dah.. Dan alhamdulillah semuan nya berjalan sangat lancar dan baranga yang sampai puas hati la..Oooo..ada satu kali tu aku beli tudung..bila tudungnya sampai, lain color..ya Allah..nak tekeluar jantung aku..dah la masa tu aku dah nak balik kampung cuti raya...memang kelam kabut la dekat opis call penjual tu dan tanya kenapa warna lain dari gmbr ?? Luckily, dia cakap minta maaf mungkin sebab lighting time dia ambil gambar tu tak ok kot.. tapi, dia syukur la tukar kepada warna tudung yang aku nak..dan aku kena la pos balik tudung yang salah warna tu.. uhuhuhuhuhu.. sebelum balik kampung tu, sempat jgk tudung tu sampai dgn aku..hehehehe...

kali ni aku online shopping baju pulak..hmmm...susah gak kalu takde pita ukur..sbbnya kena ukur badan sendiri sblm beli baju..biasanya penjual akan meletakkan saiz baju supaya mudah utk potencial buyer nak tau sama ada baju tu ngam dgn dia atau tak..

harap-harap baju kali ni ngam dan cantik !!!! huhuhuhu.... 



 

No comments:

Post a Comment

Nak komen? Sila layan diri..