DIIKLANKAN OLEH

KAWAN-KAWAN

OUR ANNIVERSARY

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

MY NAZRIN

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

MY NAZIRA

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Sunday, May 15, 2011

Dugaan dan kini aku yakin.


Benarlah kata orang, dalam bergembira bersuka ria jangan melebih batasan sebab pasti ada perkara dukacita akan berlaku. Aku ndak pasti lah ini pepatah kah bidalan kah atau perumpamaan kah tapi nyata ianya benar. Berapa hari ni aku gembira sangat sampai lupa beringat-ingat. Tapi ndak sangka benda yang ndak baik bukan kena pada aku tapi kena pada dia yang seikhlas hati nak aku gembira jak biarpun dia ndak. Terharu sungguh dengan hatinya yang katanya ada taman rama-rama di dalam hatinya. Katanya lagi, "don't judge a car by it's look, tapi tengok orang di dalamnya" huhuhuhu... tabik la abe.. :)

Kenapa aku cakap ada kebenaran dalam berpada-pada tika bergembira? As i said earlier on, yup aku sangat-sangat happy berapa hari ni oh no..berapa minggu ni. Semua atas sebab dia. Dia sehabis baik buat yang terbaik untuk aku stay happy..Ya Allah, Kau makbulkan doaku hambaMu yang selalu lupa pada Mu.. Kau kirimkan aku seorang Adam yang padaku cukup sempurna bagi ku. Sesungguhnya Kau lah yang Maha Mengetahui akan setiap sesuatu. Syukur pada Mu Allah yang Maha Berkuasa.

Balik pada kebenaran berpada tika saat gembira. Ya..kesian dia, dia yang tanggung semuanya. Tanpa ada sikit pun keluhan dari dia. Dia cuma cakap, "ni ketentuan, abe redha".. 
Bukan satu tau masalah yang melanda dia. Petama tu handphone dia sekarang keta dia plak. Aku cuba berfikir positif akan apakah hikmah disebalik semua yang berlaku ni. Sebab korang pun pernah dengar kan tentang apa pun musibah yang berlaku ada sebab ada hikmah disebaliknya.

Aku yakin pasti ada hikmah disebalik semua ni. Yakin..

Apa yang buat aku menyesal sepanjang perkenalan. Aku kerap kali cakap pasal ndak percaya atas apa yang berlaku pada kami. Kenapa kami sama dalam kebanyakan aspek? Sampai tergamak cakap pada dia, mungkin dia yang rancang semua ni?? Huh..apa bangang nya aku ni? Takkan lah dia sengaja suruh kedai CD tu pasang video tu? Suru orang letak CD tu dalam keta dia? Suru dia nyanyi lagu aku suka? Off coz la aku keliru atas semua ni. Sebabnya, aku dah tak percaya ada insan yang akan muncul dalam hidup aku yang sehati sejiwa. aku sangka aku takkan jumpa lelaki seperti dia. Jadi, bagi aku semua yang datang cuma nak main-main kan aku. Aku yang lemah ni. aku yang mudah terpedaya. Kenapa aku jadi begini? Kenapa aku hilang kepercayaan pada takdir dan ketentuan Nya? Semua atas sebab kejamnya lelaki lain sebelum dia yang tega-tega melukai aku yang jujur aku yang lurus ni.

Kenapa aku tak terkejut atas semua persamaan yang berlaku antara kami? Semuanya berlaku pantas. Semuanya seperti yang aku impikan. Mungkin, mindaku masih mengelamun bersangka yang semua ni adalah mimpi. Huh...terima kasih yang tak terhingga kepada lelaki-lelaki yang berjaya melukakan aku sehingga aku hilang percaya pada kaum sejenis mu. 
Apa pun, kami bertemu di alam siber di tempat pencarian si dia.

Namun, selepas berbincang dengan dia, kasih ku yang sama tapi tak serupa tu... akhirnya, aku percaya semua ini adalah realiti. Bukan dongeng indah yang ingin diciptakannya untuk aku bergembira berlari riang dalam taman rama-rama nya dan selepas aku percaya aku bisa berlari seriangnya di taman rama-ramanya aku akan jatuh tersungkur lagi. Jatuh dan tak bangun-bangun lagi. Kalau nak berdiri sendiri ambek masa lagi. huhuhu...Sakit tau tertipu dan ditipu ni. Sakit yang teramat. Aku tak sanggup lagi dengan sakit yang satu ni. Biarlah aku luka fizikal. Terpotong jari, terlanggar batu, tersadung di jalan grabel, termakan durian, termakan taugeh...eeyaaakkk !!! dari sekali lagi dilukai.. Ndak sanggup..

Abe, kali ni aku yakin sepenuhnya semua adalah takdir dan ketentuan Allah. Dia yang tentukan semuanya. Kita cuma lambat dipertemukan untuk mungkin berjuta bahagia di depan perjalanan kita di dunia yang sementara ni sebelum kebahagiaan abadi di akhirat nanti. Insya Allah. Amin

Allah, aku bersyukur yang teramat Kau dengar dan makbulkan doaku. Kau temukan aku dengan dia yang sejujurnya temanku suka dan duka.

Abe, akan ku genggam tanganmu erat bila sampai masanya.. 
Aku sayang kamu !!! 




My love, can you give me strength
Somehow I forgot how to ease my pain
I know I'm right where I belong
Something from nothing never proved me wrong..

I would share my whole life with you
Would you do the same for me
I would give all I am to you
Would you do the same for me?



1 comment:

  1. :'( gila2 punya sadis entri ni...
    happy sokmo...

    by the end...aku jatuh jugak..luka yg teramat...mungkin aku terjatuh d atas jln gravel..lalu termakan durian dan taugej 1 kali gus...

    huhuhuhu.. sadis abess nih...

    jahatnya lelaki...jahat !!!!

    :'(

    ReplyDelete

Nak komen? Sila layan diri..