DIIKLANKAN OLEH

KAWAN-KAWAN

OUR ANNIVERSARY

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

MY NAZRIN

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

MY NAZIRA

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Wednesday, May 11, 2011

Yang remeh dan yang temeh ~ ~ ~

Dear Bloggie,

Sedar tak sedar dah sampai bulan May untuk tahun 2011. Wow how fast time runs !! I wish my soulmate can run as fast as the time to me. Thinking that time wait for no one, i began to wonder am i moving to slow or am i the one who fail to grab all the opportunity that passing by?

Cakap pasal May, hmmm.. my dearest bestfriend at Tawau akan berkahwin on 28th. So, 26th mlm or 27th subuh aku balik Tawau la ni. I give my word. Kena balik jugak.

Then on July sorang lagi kawin jugak. Adoii.. camna ni? Dah set cuti nak cuti seminggu di Tawau for Hari Raya bah.. Kahwin yang ni belum confirm balik tau tak.. Mesti cinta ku ni marah ni lau aku tak balik.. Huhuhuhuhu..Dorang dua ni la yang aku cerita dalam "KAMI" on my dulu-dulu entri..

Majlis aku? Hmmm.. ndak pasti ya bila? Hahahahahaha.. Only Allah knows. I don't know, he don't know, no one knows.. Wait and see jak la.. Lau tiada, mungkin ada bidadara sedang menunggu aku di sana. Yay ~ ~ ~ Mungkin sebab jambatan aku lagi panjang dari jambatan mereka kan? :)

O ya..sebenarnya terlalu banyak yang berlaku dalam negara kita. Isu-isu ekonomi, pendidikan, penjawat awam, jenayah, perubahan cuaca, and many more.. Banyak sangat. Aku nak kupas satu-satu but, macam ndak cukup fakta untuk aku kupas isu-isu ni. Ada satu isu yang betul-betul mendatangkan amarah ku. It's more to budjet kerajaan untuk meningkatkan taraf pendidikan pelajar sekolah. I think Muhyiddin ni nak gila ka apa? Nak bawa masuk 300 orang guru Bahasa Inggeris dari luar untuk meningkatkan tahap penguasaan bahasa Inggeris pelajar? Bullshit !!! Nonsense !!!

Is it really that necessary for our student to mastering the language? Ambillah contoh negara membangun di sekitar Asia Korea dan Jepun contohnya, they proud of their own language bah. They even make orang asing to listen to them while talking. And using a translator to translate bah.. nah makan kau...You want to do business in their country? You learn their language.. Sadap... That's la what most Malay cakap, "MENDAULATKAN BAHASA"... O bahasa Melayu bila ko nak di daulat kan ni??? hmmmm..

Kenapa nak bawa masuk orang luar?? Apa kerajaan Malaysia yang kononnya menjadikan Agama Islam sebagai agama rasmi nak bawa masuk orang putih ke negara kita? Banyak-banyak bangsa di dunia, bangsa laknat ni la yang bersumpah mengalahkan syaitan nak hapuskan Islam di dunia. Bagus lagi syaitan nak sesatkan jak orang Islam. Ni ha..nak hapuskan agama Islam bah.. Cubakla bukak mata bukak telinga tu besar-besar.. Dunia arab kian huru-hara? Apa sebabnya sesama Islam berperang ni?? Kalau tak ada yang menghasut untuk membenci sesama agama? Orang baru perang saudara sikit dah kecoh hantar askar la hantar jet pejuang la bom sana bom sini.. Dan yang paling best kan bangsa laknatullah ni. Dia main-main bom di tempat ibadah dan tempat-tempat tumpuan orang ramai. Kesian budak kecil yang main guli, main tapuk-tapuk dengan kawan-kawan yang mak bapak dia berniaga di pasar. Mati tiba-tiba akibat bedilan bom si jahanam. Hmmm.. Bangsa ni yang kerajaan kita nak bawa masuk?? Memanglah bukan semua jahat. Bukan dalam seguni gula semuanya disemut. Tapi, ingatlah sikit asal usul bangsa dorang ni yang lebih bangsat dari syaitan.

Cehhhh.. marah betul aku ya.. Ini kali lah... actually kan, I've done ba with all my work di opis ni. Memandangkan tangan aku laju lak menaip hari ni. Aku pun melampiaskan lah kehebatan dan plus otak aku yang kian bengang dengan remeh-temeh duniawi..

Next, aku nak cakap pasal satu celebriti kita yang ayu dan sopan on her attitude to consult others to be like her. See you again... :)

No comments:

Post a Comment

Nak komen? Sila layan diri..