DIIKLANKAN OLEH

KAWAN-KAWAN

OUR ANNIVERSARY

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

MY NAZRIN

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

MY NAZIRA

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Thursday, September 29, 2011

Terkebelakang

Dunia, lajunya kau berputar. Tanpa ku sedar. Rupanya aku jauh terkebelakang. Adakah laju mu itu kerna doa-doa mereka yang bosan duduk menghadap skrin komputer setiap hari? Atau mungkin laju mu kerna masa yang pantas bergerak yang tak ingin berputar perlahan-lahan apa tah lagi berganjak kebelakang biar sepertiga saat?

Sungguh. Jauh aku dibelakang. Bukan aku tak ingin berjalan beriring dengan mereka tapi, jalan yang aku lalui jauh beza dengan jalan mereka. Jalan mereka sudah diaspal dengan tar yang licin permukaannya. Tiada kelihatan susahnya jalan mereka. Bersih. Lurus jak. Ada pohon-pohon rendang dan bunga-bunga tanah yang berwarna-warni di sepanjang tepian jalanan mereka.

Jalanan ku? Penuh liku. Simpang-siur akan kau temui di setiap perhentian. Lopak. Pohonnya pun seakan hidup segan mati tak mau. Tiada bunga-bunga berwarna-warni di tepian jalan.

Walaupun jelas jalan ku dan jalan mereka tidak sama. Namun, aku bersyukur. Aku masih ada laluan untuk dilalui. Biarlah aku terkebelakang. Biarlah. Aku redha. Kerna itu yang sudah ditentukan untuk aku. Perlahan akan aku mengorak langkah supaya aku juga bisa berjalan pantas seperti kalian. Amin.

2 comments:

  1. kawan, biar lambat asal selamat
    hati-hati di jalan.

    ReplyDelete
  2. kita lambat juga cat
    permasalahannya org yg laju dan tak cermat tu bias melanggar kita !!!

    ReplyDelete

Nak komen? Sila layan diri..