DIIKLANKAN OLEH

KAWAN-KAWAN

I'M A NUFFNANGER !

OUR ANNIVERSARY

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

MY NAZRIN

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Thursday, May 10, 2012

Untuk siapa-siapa lah


Sama siapa-siapa lah tujunya,

Hai. Pa kabar kau? Ok jugak? Sudah makan ka? Di mana ko makan? Behh.. sedap kah jugak makan di situ tu? Ndak pernah o aku makan sana. Bha, nantilah balik mo try makan sana. Belanja aku ya. Apa? Lokek? Hahahahahaha. Orangnya cewek-cewek lah di belanja bha baru siok. Tambah sayang. Lau ko nda mo belanja pun, aku pegi jugak makan sana. Tapi, mungkin sama kawan-kawan yang tengah heavy pregnant tu lah. Dua orang. Haisshh.. Mesti dorang comel tu kan? Orang bilang perempuan time pregnant lah yang tercantik sekali. Hehehehe.. Kompom lai tu. Aku setuju. Tapi, emmmmm.. tapi, emmmm.. bila lah agaknya aku bisa jadi perempuan tercantik tu a? Ada peluang ka jugak aku untuk jadi perempuan tercantik tu? :( Ndak pa la. Bilang kawan aku sini, "Kasi yang di Atas buat kerja-Nya, kau jalani jak la hidup yang sederhana tu." Emmm.. betul jugak kan? Jalani jak la. Sudah Tuhan tetapkan ini lah jalanan ku. Mo diapakan lagi kan? Bukannnya aku mengalah awal-awal. Sudah jugak Tuhan nampak betapa berusahanya aku untuk ubah nasib sendiri. Tapi, kalau itu jugak lah yang dibagi..terima jak la. Hehehehehe.. nahh kan melalut sudah aku.

Wei..bestkah jadi kau? Mesti best kan? Apa sangatlah yang ko pikir banyak. Kenak kau aku. Suma pun mesti dipikir awal-awal. Lau ndak, mampuslah terkapai-kapai. Len lagi menghadap umum, len lagi menjawab soalan sana-sini.  Yang ku heran ni, apa juak yang ko pikir malam-malam konok? Lau ko jadi aku, baru ko rasa lagi banyak mau dipikir. Baru ko rasa kalutnya jadi aku.

Sekain.


8 comments:

  1. heppp...jiwa kacau niehhhh...naz..nak keropok amplang...my mum teringin nk makan..nie gara gara jiran kasik tapi bungkusan kecik so tak cukup..heheh..kalo ade bagi tau taw

    ReplyDelete
  2. o..ni jiwa kusut..hihihi...kita nak singsing lengan nak hangkat kain dah tp org tu suru tunggu lg...hmmmm...bacala entri 'ada org beli taman'...

    nak amplang? nak brapa byk? bekilo2222 pun boleee... hehe.. nak amplang ikan or udang or mix? bgs amek byk2 satu kali. hntr pakai kotak besaq..bioo kenyangggg... hihihi...

    ReplyDelete
  3. hepppppp..sinsing lengan hangkat kain tu bahayaa..nanti nampak bulu kaki berserabut mcm bulu lembu tido apartment..ngeeeeeeeee

    nak nak nak nak nakkk..satu bunkus bape gram..nak paket kecik kecik so leh kasik org kampong. dlm 5 kilo.campur udang ngan ikan.boleh kah bah..nanti ongkos kotak,plastik,minyak,duit peluh,nafkah semua cover dalam bill.heheh.boleh kah bahhhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. sensitip betul tang bulu tu tauuuuu.....
      nti sya cek hrga n saiz..tgk brapa plastik dpt muat dlm satu kotak besaq. brapa budjet?

      Delete
  4. yeay yeay yeay..tapi jgn kotak besar sgt tau..dah mcm nak buat meniaga lak nanti..nie nak mkn sendiri sendiri je..budget tak tau..tapi harga keropok xkan sama mcm harga emas kan. .timbang ikut gram.hihuhihu.

    tak tahu satu paket tu besa mane dan bape gram.so xdpt bayangkan lagi

    ReplyDelete
    Replies
    1. bila masa sya tedelete komen dekat atas? hahahaha..

      sya mcm dah dpt byg kan dlm kotak saiz2 kecik..dlm tu bole muat brapa sya tak tau lg.. tp kan.. keropok ni sya import dari tawau tau..fresh gitu..kalau dekat kk ni mcm dah lama punya..

      nanti roger2 lagi.. set dlu dgn mak sya d tawau.. hehehe..

      Delete
  5. oraittt..nanti bagi tau yer..10q!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. yo...barang dah sampai..esok sya post... sila bagi alamat anda dengan lengkap beserta number hp sekali.. 10 bungkus besoq.. kenyang smpai bulan 3 depan.. ngeeeeeeee...

      Delete

Nak komen? Sila layan diri..