DIIKLANKAN OLEH

KAWAN-KAWAN

OUR ANNIVERSARY

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

MY NAZRIN

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

MY NAZIRA

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Sunday, May 27, 2012

Halusnya Perasaan Itu

Dear darl,

Pernahkah kamu memikirkan sedalam-dalamnya
akan satu perasaan yang selalu hadir dalam diri ?
Perasaan itu halus dan tulus.
Dia datang tanpa diundang.
Ada yang suka dengan hadirnya dia.
Ada yang duka dengan hadirnya dia.

Aku?
Takut aku untuk mengkategorikan diri dimana aku kala ini.

Sesungguhnya perasaan halus itu dihadiahkan oleh Pencipta untuk kita merasa hidup sebagai manusia.
Sungguhpun hadirnya yang tak terduga bisa mencetus pelbagai rasa dalam jiwa.
Jangan sekali dibenci kala tibanya dalam jiwa yang lara.
Bersyukurlah kerana Dia masih ingat kamu.
Dia mahu kamu merasa nikmatnya hidup dengan adanya perasaan itu.
Jangan pula terlebih rasa kala tibanya dalam jiwa yang bergelodak.

Sederhana saja. Pasti semua akan selamat. Insya Allah.

Jiwa yang kusut,
Bergembiralah kerana Dia masih ingat kamu.
Walaupun kadang aku juga rasa sepi kian mencengkam bila tibanya dia. :(

 Kredit : HootSuite Photos

P/s: I Miss You Dear Encek Beruang !!!! Di mana pun kamu bertugas, aku selalu ingat kamu. Harap kamu juga begitu. Jangan pernah ada dusta di antara kita.

Note lagi. Saat aku menulis entri "kerinduan" ni, tiba-tiba encek Beruang (entah dimana gerangannya sekarang, yang sudah dua hari sepi tanpa kabar) sempat melemparkan kata kecintaannya buatku pada mesengger muka buku ku yang ku biar sentiasa online. Terima kasih Teddy ku. (^_^)

No comments:

Post a Comment

Nak komen? Sila layan diri..