DIIKLANKAN OLEH

KAWAN-KAWAN

OUR ANNIVERSARY

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

MY NAZRIN

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

MY NAZIRA

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Tuesday, May 17, 2011

Teknologi Murahan

Teka apa benda aku nak melalut malam-malam begini?? Teka la teka la teka la..kompom kamu tau la apa dia.. ni benda yang media gembar-gembur kan..Siap buat laman web rasmi lagi.. Untuk kemudahan rakyat konon. Cepat lah teka.. Tak tau lagi.. ok next klu. 


Teknologi ni mampu milik la bagi rakyat di negara ni. Idea asal nak mengurangkan jurang teknologi antara rakyat di negara-negara maju dan membangun. Lain-lain negara mempunyai lain-lain teknologi. Lau di Amerika, Eropah, even Korea dan Jepun.. Dorang dah tak pakai da kelajuan 3.6 Mbps yang orang kuning tu sediakan dengan bayaran RM38 sebulan. So, dah dapat teka? Nehhh... Tet... betul... apa lagi lau teknologi komunikasi "Berukband" atau nama sebenarnya broadband.


Tahukah anda bahawa kelajuan dan kawasan liputan suatu pembekal jalur lebar di negara kita adalah yang terbaeekk dari ladang? Sapa setuju?? Raise your hand... hahahhahahaha.. I bet suma orang menyampah kan? dengan perkhidmatan yang kita dapat tak setimpal dengan apa yang dibayar..


Sedarkah anda bahawa negara kita semakin menghampiri tahun yang dari zaman Tun M lagi dikatakan zaman kemajuan dari pelbagai aspek?? tak kisahlah aspek apa pun.. but maju bha.. you know maju?? Peggghhh.. dengan perkhidmatan ciput begini? Malaslah nak banding-banding dah.. Lu pikir la sendiri.. Dengan iklan sana sini "Dapatkan talian jalur lebar anda melalui pembekal-pembekal jalur lebar sedia ada".. behhh.. mo pingsan aku ba.. hebph bagai nak rak..tapi, ada dorang pikir ka how bad is the line is???? Bengang sampai bingung aku.. ngam lah dengan blog ni punya nama B-I-N-G-U-N-G  !!!! malar keponingan...


Aku rasa da baiknya contohi negara maju yang lain dalam sektor pembekalan perkhidmatan jalur lebar ni., Sebab teknologi bukan akan digunakan 10-20 tahun, tapi selagi Bumi ada kot... I guess so.. whateva.. 


Aku nak tido.. encik Abe bengang sampai tertidur dengan line ku yang bikin panas.. Sori abe, macam mo jak aku sambung kuali keluar rumah dan sambung di modem berukband ku agar dapat aku kuatkan lagi line yang sememangnya menghampakan bukan aku sorang tapi berjuta pengguna berukband di negara ni. Lau orang Tawau, mo suda dorang bakar pencawang Celcom sebab pengguna Berukband Celcom mostly bayar free bulan-bulan tanpa ada talian jalur lebar yang stabil.. Kesian.


Bha...sori ya abe...bukan mahu syg tau.... :(





3 comments:

  1. yaba btl tue..
    kin panas btl line celcom ni..
    cisss..
    haha..
    baru ok sikit line sa ni tp pandai sinting2 jgk..
    hahaha~

    ReplyDelete
  2. haha .. lawak ni entri taww .. tpi , btul jga tu .. trutamanya brokban maxiss

    ReplyDelete
  3. ui...mimi,bukan maxis ka yg paling hebat compare to the others??..hmmm..poning2...jom kita ponig2 kan diri...lalalallalala...

    ReplyDelete

Nak komen? Sila layan diri..