DIIKLANKAN OLEH

KAWAN-KAWAN

OUR ANNIVERSARY

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

MY NAZRIN

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

MY NAZIRA

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Wednesday, August 17, 2011

Antara penyebab kebencian pada MukaBuku

Salam blogger,

Straight to the point. Aku suka dengan laman sosial mukabuku tu. Sebab boleh tau perkembangan kawan-kawan tanpa sibuk bertanya itu dan ini. Semua pun nak cerita kan? Hahahaha.. Lagi satu boleh shopping online. Sangat-sangat jimat bagi aku lah.

But, bila tertengok profile yang mengarut-ngarut macam contoh di bawah ni, buat aku menyampah dengan mukabuku. Malu pun ada. Gersang sangat kah wanita-wanita di luar sana? Sampai tergamak letak nama samaran "......... Gersang Menunggu" ?? Pelik otak aku fikirkan. Ye lah. Aku pun dah usia macam ni lum kawin lum ada teman tapi taklah sampai tergamak mengganggu goyah iman tipis kebanyakan lelaki di luar sana dengan nama pelik dan gambar yang masya Allah. Dan lagi yang buat aku malu is terang-terang amoi seksi ni letak agama dia Islam. Huhuhuhuhu.. Orang tawau lagi tu. Hayyoo... Ndak ku kenal budak ni tau. Lau ku kenal lama sudah aku sound. Tapi aku dah report dah profile dia dengan sebab gambar tidak bersesuaian. Maafkan kan kakak ya dik. 

Kepada gadis-gadis dan wanita-wanita diluar sana. Janganlah mencemar nama agama Islam kita yang sedia tercemar ni (akibat pergolakan politik kotor dan banyak lagi sebab lain yang malas aku nak sebut sebab nanti makin panjang entri aku malam-malam macam ni) supaya tolong-tolonglah menjadi gadis dan wanita Islam yang seislamnya. Lau terdesak sangat nak berkenalan dengan lelaki-lelaki iman tipis diluar sana, janganlah letak agama Islam as your religious, ok? Tolong sikit jak jaga nama baik agama kita. 

Sekian dan terima kasih. 

~Maju umat, majulah agama.~


2 comments:

Nak komen? Sila layan diri..