DIIKLANKAN OLEH

KAWAN-KAWAN

OUR ANNIVERSARY

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

MY NAZRIN

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

MY NAZIRA

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Saturday, August 20, 2011

Things Happen

Salam blogger,

Well..ini cerita semalam actually. But, aku nak habaq jugak sebab apa yang bakal aku ceritakan ini lah penyebab kepada kesedihan ku berbuka dalam kereta semalam.

Bila hari jumaat jak mesti kamu sedia maklum kan.. Jammed dia teruk dari biasa. Plus mo raya lagi. Lagilah jammed. But, dari Tanjung Aru ke Yayasan Sabah ok jak. Sehinggalah sampai ke kawasan UA, Sepanggar. Jammed tidak bergerak-gerak. Hmmm.. i wonder la apa yang buat jammed gilak ni. Jam pun tunjuk dalam 10 minit buka dah posa. Huhuhuhuhu..

Setelah jalan macam siput b*&i, akhirnya sampai juga kami di trafic light Indah Permai. Jeng jeng jeng.. rupa-rupanya eksiden 3 kenderaan di depan. Dan kereta yang terlibat tu?? Ya ampun.. Krenn bha.. Huhuhu.. 1 myvi putih dan 1 honda ka ndak silap. Punya la cina tu pentingkan diri. Ndak la ba dialihkan cepat tu kereta. Gara-gara eksiden tu, dua lorong ba ndak bole digunakan. Dua lorong jadi 4 lorong dan hanya lorong tepi kiri jak yang bole limpas kereta. Bayangkan??? Huhuhuhu...

Nasib baiklah ada air botol dalam kereta bole dibuat bukak puasa. Keta yang lain aku tengok hanya mampu menjeling ke arah ku yang sedang meneguk air saat azan bergema. Ni lah kali pertama aku berbuka puasa dalam kereta. :(

Dipanjangkan cerita, sampai uma, blackout la pulak. Plus gas uma abis. Maksud, tiadalah makanan. Huhuhu.. Lori gas yang biasa dicall pulak kes mati handphone. Huhuhuuhuhu.. Dasyhat nya dugaan malam tu. Teguk nescafe panas jak la. Dan kuih yang mak sempat buat petang tu. Bapak pas solat pegi beli gas baru lah dapat masak dan makan.

Akibat dari semua kejadian ni, semalam aku sakit perut yang teruk. Dan sekarang hanya mampu berdoa aku boleh bertahan sampai berbuka. Huhuhuhu.. Seksanya. Dahlah malam sebelum tu aku jaga baby alya yang ndak mo tido.. Huhuhu.. Teruknya. Pas ni zohor ni aku nak Zzzzzzzzzzzzzzzz...

Salam semua. Di bawah adalah antara gambar keta yang eksiden yang sempat aku ambil. Tahniah nyonya. Gara-gara kau.. perut aku sakit sampai sekarang. :(





No comments:

Post a Comment

Nak komen? Sila layan diri..