DIIKLANKAN OLEH

KAWAN-KAWAN

OUR ANNIVERSARY

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

MY NAZRIN

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

MY NAZIRA

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Saturday, August 27, 2011

Celebrating Raya 2011 @Tawau

Salam bloggie,

Tidak terjangka akalku. Cuti raya yang tersangatlah panjang. I take 6 days cuti that's equal to 2 weeks counting ooo.. 23 - 26, 29hb August, and 2hb September.. Gossshhh... Hahahahahahaha.. Tapi, macam busy juak ba.. Ndak da la masa aku melayan wayang-wayang ku yang belambak-lambak uda di lappy ni.. Hmmm... Baru layan  Kapten Jack Sparrow... Huhuhuhu.. Ingatkan bole la lepak-lepaking sambil melayan movie ku semua... Huhuhu.. I mean NONSTOP !!! Ndak pa la.. Layan jeee... Ni suma gara-gara Alya Damia Syaza ni... Sejak jaga baby kecik ni... Masa ndak ketentuan suda.. Suma kena ikut jadual dia... Ada kala aku terasa seperti dah ada anak sendiri.. Huhuhu.. Alya-alya.... (^_^)



Bawa budak ni dan mak bapak aku sekali nek flight... Sudah nya..susah la nak begerak bila di Tawau ni.. Keta tinggal di KK.. Huhuhu.. Jaga diri sayang... Miss you..

Hopefully la raya kali ni..berjalan dengan lancar... I menci la lau banyak problem.. Kadang rasa macam raya ni menyusahkan jak... Kan baik kita celebrate bekumpul-kumpul sekeluarga dalam masa 1 or 2 hari ja.. Pas tu abis la.. Ni... semua la kena baru... Huhuhuhu... Dah la tu bulan puasa macam lagi banyak pembaziran ooo... You all bayangkan lah.. Beli 1 jenis kuih di gerai satu plastik... Beli kuih lain di gerai lain plastik lagi.. Beli abc plastik lagi... Huhuhu... Sekali kuar ke bazar... Macam semua lah mo d beli... Gila2....

Apapun, memang bagi aku bulan puasa dan bulan raya lagi banyak pembaziran dari bulan-bulan biasa..

Haa.. ada cerita ni.. Kemarin malam bebuka bersama seisi keluarga besar di rumah, and suddenly........

My so called nenek kan cakap, "Ya, ada keluarga menanya-nanya pasal kau..." Toing toingggg..... OMGoshhhhhhhh... Tiba-tiba jak orang tua ni... Depan semua kuarga lagi tu... Macam mo pengsan.... Huhuhu... Plus, dia cakap orang tu polis... Behhh.... Mentang-mentang lah tinggal aku sorang jak cucu perempuan atuk yang lom kawin.. Sebok dia nak carikan aku jodoh !!!! Bengang !!! Buat malu je.. Apa diaorang nak kesah?? ada aku pakai duit diaorang? Ada aku penah pinjam apa2? Hah.. aku bagi duit adalah.. Bengang abissss aku malam tu... Malu siottt.... Last-last, aku cakap dengan mak. "Mak, sekali lagi orang tua tu cakap pasal carikan aku jodoh, tolong mak cakap dengan dia jangan nak sebok-sebok.. tak mati aku tak belaki.. aku ada keja.. aku ada harta sendiri... Lau aku nak kawin, biar jodoh tu sendiri yang datang cari aku.. Jangan nak memandai carikan aku.." Huh... bengang sungguh aku ni.... tak pe.. buat masa sekarang.. aku diam ja... (@_@)

Apa pun... moga raya ni semua akan okay. Malas nak pikir banyak.. Otak aku tak mampu........ The end.

No comments:

Post a Comment

Nak komen? Sila layan diri..