DIIKLANKAN OLEH

KAWAN-KAWAN

OUR ANNIVERSARY

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

MY NAZRIN

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

MY NAZIRA

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Monday, October 3, 2011

No Life Without Handphone

Dear all,

Trust me. You can not live without a handphone. Ni bukan sebab tak dapat sms ke call dengan boyprend korang. I nak story sikit. Pendek jak. No time. Time jealous sangat dengan aku sekarang. Sedar-sedar dah tengah malam, dah tengah hari, dah bla bla bla.

Back to my story. Today, balik dari keja i singgah dengan my bro and her wife pegi CP nak cari handphone baru konon. Sebabnya handphone aku sekarang (yang lempar gajah mati), dah banyak damage such as bateri kong, skrin beline2 sebab alya lempar-lempar ke lantai, casing belakang pun hangkang atas sebab yang sama alya. Budak ni makin lama makin bikin panas. Ndak pa. Nanti besar, jadi doktor ya sayang. Hehehehe. Bole antie tumpang sekaki kot-kot sampai ke tua single lagi mingle kan, alya? Hehehe..

Ok. Masa pusing-pusing CP, my kak ipar want to drink YoYo. So, aku dengan disiplin yang masih kuat dalam hati cakap "sorry, i don't drink YoYo"... (padahal nak jaga perut ku yang sensitif bak seri pagi) eh..apa aku melalut ni..??? So, aku pun jalan-jalan la sorang-sorang konon nak cari selipar keja baru. Dijadikan cerita, handphone aku ada dengan abang aku !!!! Jalan punya jalan. Aku jumpa jugak dengan selipar comel tu. (hmm..bekenan..macam aku tau..comel ja selipar ni..hehehehehe..) Sedar-sedar, aku dah hilang my bro and her wife. Hmmm... "oh, maybe dorang masi di YoYo ni". Naik la aku mencari dorang. Aik...ndak da. Hish ke mana dorang ni.. Pusing-pusing aku cari dorang. Turun naik eskelator sampai aku pegi balik parking car kot-kot dorang tunggu aku di situ. Aikk.. tak de jugak !!.. Macamana nak call dorang ni?? Dalam hati aku. Dahla handphone haram satu aku tan ingat kecuali handphone bapak aku. Bingung nya... 

Aku balik lagi ke tempat kami bepisah. Takde jugak. Alih-alih aku duduk sorang-sorang tunggu. Manala tau terlihat kelibat mereka yang juga pasti mencari aku. Tunggu punya tunggu, ndak da jugak muncul ni.Kali ni aku dah nekad, nak bagitau pak guard yang sedang duduk-duduk perhati gelagat orang suruh announce "Ahmad Nasir dan Nayana Masih, adik anda sedang menunggu di kereta." ngam la ayat aku ni. Baru nak melangkah ke tempat pak guard tu.. aku dengar sayup-sayup suara memanggil aku.. "Yaya..yaya..." eh, tu pun kamu..badigol...hampeh...sikit aku announce nama kamu dua!!!" Hahahahahahaha..

Tu je la cerita malam ni. Bengong abis. Actually, aku ada entri pasal Malaysian It Fair..but, aku simpan tu dulu ok...tak cukup masa... bak kata aku tadi, masa sangat mencemburui aku yang hina lagi dina ni.. :)

P/s : Handphone ni sangat berguna pada mereka yang otak kerbau, tak boleh hapal number orang. <<>> arrggghhh... mulai hari ni, aku nak ingat number abang aku, mak aku adik aku...Huhuhuhu...

No comments:

Post a Comment

Nak komen? Sila layan diri..