DIIKLANKAN OLEH

KAWAN-KAWAN

OUR ANNIVERSARY

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

MY NAZRIN

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

MY NAZIRA

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Sunday, January 1, 2012

My First Day of 2012

Hai musyuk,

Welcome 2012 !!!

What a day being wasted.. Hahahaha... The last day of 2011... I spend this one whole day with Hari Keluarga Imigresen KK.. I did nothing ok.. Just sitting under a tree facing the blue sea.. Kira ok la jugak tu kan? Belimpang atas buaian bawah pokok. Hihihihi.. Well, i did something too you know.. mmm.. I did finish a chapter of the current novel that i read which is "Eat, Pray, Love". Actually kan, I don't really like reading the second part of the novel.. Where the writer is at India. It is more to spiritual pasal banyak cakap about praying, temple, and pasal bacaan dalam berdoa la.. Ngeee.. (tak tau sangat sebab banyak skip!!)

Apa yang best dalam Hari Keluarga Imigresen KK 2011 ni kan hmm.. Malam hari la. Sebab ada sesi tarian kebudayaan dan sesi karaoke. Dijadikan cerita yang agak lawak. Hmm.. Ada sorang ni kan dia kira Big Boss la di salah satu Jabatan di Imigresen KK tu. Tak mo cakap la sapa.. Hihihi.. Actually, memang banyak silap la acara malam tu sebab diorang start awal sekitar 7pm.. Dah tu banyak lagi bertembung dengan acara yang memang dibuat oleh pihak Beringgis Resort untuk para tamu mereka. So, boleh bayangkan lah kan the chaotic. Nak makan pun susah. RM115 tu per head. Tapi, mukan kami bayar sesen pon. Ngeee.. 

Time aku amek desert kan, terserempak lah dengan Big Boss tu.. Dia suddenly berlawak tau dengan aku. Dia cakap, "Tu cara makan di kampong laa.. cara makan di resort begini (sambil tunjuk pisang susu sebijik dan simpan di pinggan dia)" Haiiisshhh.. Aku masa tu tengah sebok memulas sebijik pisang dari sesisir pisang tau.. Aku tak nampak pun ada yang dah diasingkan satu-satu. Maluu sioott.. Sebab ada staf resort yang juga cakap dengan aku kena ambil satu-satu dekat situ.. Uwaaa.. maluu.. di tambah lagi dengan gurauan nda betempat Big Boss tu.. Huhuhu.. (Dalam hati, nanti kau !!)

Meh aku cerita dulu sapa dia Big Boss ni.. Dia ni orang Tawau jugak. Sebab ipar aku yang bagitau boss dia ni orang Tawau dan untuk pengesahan Ketawauan dia, aku teringat aku pernah jumpa dia ni time lawatan ke UMS, Labuan. Dia memang budak pintar dan merupakan salah seorang AJK Lawatan tu. Plus, macam pernah jumpa dia time Lawatan Sekolah ke SMK Balung, Tawau. Hmmm. Dia kot.. Buwekkk..

Okay, dalam sesi karaoke tu kan aku dok dengar je la suara-suara sumbang menyumbangkan lagu pilihan mika. Haiiisshh.. Nasib baik tak ujan tau.. Gewam jugak aku sedikit.. Apa salah bawa seorang artis untuk perform kan? Aku, masa sesi karaoke ni (dalam pukul 11 lebih) masi di buaian bawah pokok tu sambil dok belek handphone napa tiada line saat bosan macam ni.. Tiba-tiba aku terdengar DJ cakap Tuan Amir (bukan nama sebenar) naik ke pentas untuk menyampaikan lagu piihan beliau berjudul "Madu" (lagu dari seberang ok). Aku pun terkejut lah sebab biar betul mamat alim (jaga solat) dan agak lawak ni nak sumbang lagu macam tu.. Hahahaha.. Aku dah siap gelak dah even before dia start nyanyi. 

Bila dia dah start nyanyi tu kan dari mula sampai akhir piching lari ntah ke mana but dia tetap nyanyi sampai abis even lagu tu sangat panjang lebih kurang 6 minit jugak. Cian aku tengok dia sorang-sorang nyanyi di atas pentas sambil tangan seluk poket suar (macam derita jugak aku tengok) soooo.... aku dengan minda jahat dan ingin kenakan dia balik sebab malukan aku tadi ingin lah membalas dendam dengan......

jeng jeng jeng.....teka lah teka lah.. ngeeeeeeee...

tanpa berfikir panjang, aku pun petik daun pokok berdekatan dan naik ke pentas untuk bagi dia daun tu.. Hahahahaha.. sangat berani okey.. Masa aku bagi dia daun tu.. Dia dah macam nak lari-lari dah.. Hahaha.. Tapi tetap terima jugak lah.. Haaaa... Padan muka kau malukan aku tadi. Ngeeee... Sekarang seri.. Hihihihii.. Puas hati aku nyahhh...

Hmm... lagi cerita pasal Big Boss ni. Sebelum acara karaoke tu, ada pertunjukan silap mata tau. Aku terasa nak tengok so, aku pun pegi lah dekat stage nak tengok sendiri dekat-dekat. Bila sampai dekat stage tu, ada pulok Big Boss ni dekat situ, so, kami pun tengok sama-sama la performance tu. Aku macam biasa lah banyak cakap banyak persoalan.. Yang bestnya, mamat ni jawab suma persoalan aku dengan muka yakin tau.. hehehe.. Final performance magician tu is konon macam David Copperfield.. Aku teka lah awal-awal, aku cakap "mesti terapung ni".. Mamat tu cakap "Cehhh.." And yes correct magician tu buat meja tu terapung dan terbang-terbang... Hehehehe.. Tapi kan sampai sekarang aku masi dok pikiq macamana meja tu bole terbang-terbang? Hihihi..

Okay.. Itu jer lah cerita aku untuk pembukaan 2012 ni. Ditambahkan perisa cerita ku, nobody who i wish to wish me happy new year sms aku. Demmm.. Yang ada pun cuma Kelly (UMS) frend. Wishing me from Whatsapp and of coz Eva yang juga wish me from Whatssapp... Cian sungguh aku kan? Hahahahha... Whateva... Buat insan yang masi menyebok dalam taman hati aku ni, "Selamat Tahun Baru. Moga cepat kau blah dari hati aku okeh..."

Sekain..

Ok bai.

 Budak bosan yang limpang atas buaian sepanjang hari...

Bulan malam tu is half moon.. Dia sangat cantek menyinari malam dengan sedikit biasan cahaya di atas laut.. Sayang sekali, kamera Nikon habis bateri. Cuma tangkap dengan handphone aku yang macam palat.

Ni video bunga api yang phak Imigresen dan pihak resort bakar sempena tahun baru. Sangat nda semat ok..


No comments:

Post a Comment

Nak komen? Sila layan diri..